|▓|وب تفریحی لول سرا|▒|




   |▓|وب تفریحی لول سرا|▒|


   اگه تونستی نخند
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 518
بازدید کل : 64654
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

یه آدم خسته ی تنها:اگه از مطالب خوشتون اومد کپی آزاده چون خودمم کپی میکنم.| دوستان مایل به ت بادل لینک از سیستم تبادل لینک میتونن استفاده کنن اگر نشد نظر بدید لینک کنم.| تو ماه را بیشتر از همه دوست می‌داشتی و حالا ماه هر شب تو را به یاد من می‌آورد می‌خواهم فراموشت كنم اما این ماه با هیچ دستمالی از پنجره‌ها پاك نمی‌شود...... ممنون از وقتی که گذاشتید.
لينك دوستان
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» ◄با ۱۰ ابرکامپیوتر سریع دنیا آشنا شوید

 

۱۰:  Tianhe-1A، مرکز ملی ابر رایانش در چین

 

 

در نوامبر ۲۰۱۰، این ابر کامپیوتر که از CPU های زئون اینتل و GPU های انویدیا به عنوان ۱۸۳,۳۶۸ هسته پردازشی خود استفاده می کرد، توانست با رسیدن به سرعت ۲٫۶ پتافلاپس، جایگاه اول دنیا را به خود اختصاص دهد. اما امروز، دهم است.

 

 

۹: SuperMUC، مرکز ابر رایانش لایبنیتز در آلمان

 

 

با استفاده از سرورهای iDataPlex شرکت آی بی ام و ۳۰۰ ترابایت رم (!)، به همراه ۱۴۷,۴۵۶ هسته پردازشی، سرعت این سیستم به ۲٫۹ پتافلاپس می رسد. هزینه مصرف انرژی آن با استفاده از روش خنک سازی مستقیم چیپ ها و حافظه ها به کمک آب کاهش پیدا کرده.

 

 

۸: Vulcan، لابراتوار ملی لاورنس لیورمور امریکا

 

 

سیستمی با سرعت ۴٫۳ پتافلاپس که بر مبنای تکنولوژی ابررایانشی آی بی ام به نام Blue Gene/Q ساخته شده و ۳۹۳,۲۱۶ هسته پردازشی دارد، این روزها از نظر سرعت هشتم است. این سیستم فقط به کارهای دولتی اختصاص ندارد، بلکه اخیرا در صنعت و تحقیقات دانشگاهی هم مورد استفاده قرار گرفته.

 

 

۷- Juqueen، مرکز ابر رایانش یولیش در آلمان

 

 

۴۵۸,۷۵۲ هسته پردازشی این ابررایانه قادر به ارائه سرعت ۵ پتافلاپس هستند، ۲۳۰۱ کیلووات توان مصرفی، Juqueen را در رده پنجمین کامپیوترهای بهینه از نظر مصرف انرژی هم قرار داده.

 

 

۶: Stampede، مرکز رایانش پیشرفته تگزاس، دانشگاه تگزاس

 

 

با سرورهای PowerEdge شرکت دل، و پردازنده های Xeon اینتل، و اتصال های InfiniBand، این ابر رایانه به سرعت ۵٫۲ پتا فلاپس می رسد. این یکی از بزرگترین سیستم های کامپیوتری جهان است که به پژوهش های آزاد علمی اختصاص یافته. یعنی هر محققی در هر یک از انستیتوهای امریکا می تواند درخواست استفاده از بخشی از توان پردازشی آن را بدهد.

 

 

۵: Mira، لابراتور ملی آرگون متعلق به وزارت انرژی، امریکا

 

 

این سیستم که ساخت IBM است از ۷۸۶,۴۳۲ هسته پردازشی بهره می جوید و سرعت ۸٫۶ پتافلاپس را دارا است. وقتی در سال ۲۰۱۴ تولید آن تکمیل شود سالانه ۵ میلیارد ساعت رایانش را در اختیار دانشمندان قرار می دهد (زمان بر روی هر هسته جداگانه محاسبه شده).

 

 

۴: K computer، انستیتو پیشرفته ریکن برای علوم رایانه ای، ژاپن

 

 

K computer که ساخته شرکت فوجیتسو است، در سال ۲۰۱۱ جایگاه اول را در این فهرست داشت. سرعت ۱۰٫۵ پتافلاپس با ۷۰۵,۰۲۴ عدد هسته پردازشی Sparc به دست می آید. این ابر رایانه از اتصال های ماهیچه ای شش محوره نیز بهره می برد.

 

 

۳: Sequoia، لابراتوار ملی لاورنس لیورمور، امریکا

 

 

Sequoia که در ژوئن ۲۰۱۲ جایگاه اول این فهرست را داشت، در حال حاضر توسط سازمان امنیت ملی هسته ای امریکا برای شبیه سازی های بزرگ در زمینه افزایش طول عمر تسلیحات هسته ای به کار می رود. ظاهرا ۱٫۶ میلیون هسته پردازشی و حداکثر سرعت ۱۷٫۲ پتافلاپس، برای این ماموریت کافی هستند.

 

 

۲: Titan، لابراتوار ملی اوک ریج، امریکا

 

 

Titan که تا چندی پیش (یعنی دقیقا نوامبر گذشته) با سرعت ۱۷٫۶ پتافلاپس سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا بود، حالا دوم است. این سیستم از پردازنده های Cray مبتنی بر تکنولوژی AMD استفاده می کند و واحد های پردازش گرافیکی (GPU) آن هم بالغ بر ۵۶۰,۶۴۰ عدد هستند و با ۸,۲۰۹ کیلووات مصرف انرژی، سومین ابر رایانه بهینه دنیا به شمار می رود.

 

 

۱: Tianhe-2، دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی، چین

 

 

پس از Tianhe-1A، نوبت به این غول چینی رسید تا رکورد سرعت را با ثبت عدد ۳۳٫۸۶ پتافلاپس بشکند. Tianhe-2 از پردازنده های Xeons و Xeon Phi اینتل از سری آیوی بریج استفاده می کند و در مجموع ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار هسته پردازشی دارد. این ابر کامپیوتر که ۱۷,۸۰۸ کیلووات مصرف انرژی دارد، بر روی کاغذ قادر است به سرعت ۵۴٫۹ پتافلاپس هم دست یابد.

منبع: تازه های تکنولوژی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : آر اس | تاريخ : پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب